1986 yılında kurulan Burda Bebek, Bebsi markası ile bebek diş kaşıyıcısı ve bebek bardağı çeşitleriyle sektöre giriş yapmış ve zaman içinde ürün portförünü geliştirmiştir. Türkiye’de yerli olarak ürettiği ürünleriyle bebek ve annelerin ihtiyaçlarını karşılayan Burda Bebek A.Ş. dünya sağlık standartlarının ve gelişen teknolojinin getirdiği yenilikleri üretim ve hizmet sürecine dahil etmeyi ilke edinmiş ve sürekli geliştirilen yeni model ve ürün çeşitleriyle, firmanın bugün Pazar lideri olan Wee Baby markası yaratılmıştır.
Farklı satış kanalları ve saha ekibine sahip Burda Bebek, saha ve satış operasyonunu merkezi olarak yönetebilmek için Univera ile bir araya geldi. Projede saha ve iş ortağı operasyonun yönetilebilmesi için Quest ve EnRoute çözümleri konumlandırıldı.
Satış ve sipariş operasyonu için konumlandırılan EnRoute ile satış ekiplerinin siparişlerini tabletler üzerinden alabilmesi, bu verilerin distribütör sistemine aktarılması, satış ekibinin günlük rota planlamalarının yapılması sağlanmaya başlandı. Satış temsilcileri, günlük satış, sipariş ve stok işlerimlerini EnRoute kurulu tabletlerinden kolayca gerçekleştiriyorlar.
Projenin Quest ile kurgulanan tarafında ise saha temsilcileri, dijital olarak müşteri ziyaret planlaması yapıp, müşteri notu, bulunurluk, teşhir ve rekabet gibi formlar üzerinden verileri toplayıp, sistem üzerinden merkezlerine dijital ortamda bilgi gönderebiliyorlar.
40 dağıtım kanalı, 72 temsilci ve 5 merkez ofis çalışanının günlük iş süreçlerini Panorama çözümleri ile yürütmeye başladığı projede genel hedefler aşağıdaki gibi sıralanabilir:
- Verilerin standart hale getirilmesi ve raporlanması
- Türkiye’nin farklı bölgelerindeki satış ve saha kanallarındaki işlemlerin tek bir sistem üzerinden ve merkezi olarak yönetilmesi
- Merkezi uzaklık farketmeksizin saha ekiplerinin takibi ve kontrolünün sistematik olarak sağlanması
Bu hedefler sonucunda proje ile kısa vadede Burda Bebek, satış&dağıtım iş ortaklarının verilerinin otomatik olarak Panorama’ya akması ile güncel satış verilerinde hakimiyet, sahayı anlık analiz edebileceği iş zekası raporları ile hızlı ve anlık yönetimsel kararlar alabilme ve sahadaki satış, dağıtım, ticari pazarlama operasyonlarını bütünleşik olarak dijitalleştirme gibi faydalar sağladı, proje devam ettikçe de bu faydalar artarak devam edecektir.