Saç bakım alanında ürünler üretmek amacıyla ile 1981 yılında kurulan Canan Kozmetik, ilk ürünlerini “İpek” markasıyla şampuan pazarına sundu ve kısa zamanda ekonomik şampuan pazarında lider olmayı başardı. Yıllara paralel olarak ürün çeşitliliğini artıran Canan Kozmetik, saç kozmetik ürünlerinden el, vücut kremine, ıslak havludan asetona kadar geniş bir ürün gamına sahip oldu.
2004 yılının sonuna doğru Büyükçekmece Kıraç beldesinde 20 bin m2'lik kapalı alana sahip yeni üretim tesislerine taşındı ve üretim kapasitesini yıllık 40 bin tona çıkardı. Genişleyen üretim kapasitesi ile birlikte Canan Kozmetik önce bir “depo yönetimi sistemine” ardından “üretim yönetimi sistemine ihtiyaç duydu.
Depo Yönetimi için 2006 yılından beri StokBar’ı kullanan Canan Kozmetik 2011 yılında sistemi genişletme kararı alarak StokBar Panorama projesine başladı.
Projeden önce üretimin sağlıklı izlenememesi nedeniyle üretime yanlış malzeme girilebiliyor, üretim kayıtları manuel yapıldığı için güncel stok bir gün sonra görülüp; planlama konusunda sıkıntılar yaşanabiliyordu. Ayrıca ön tartımda terazi entegrasyonu olmadığından tolerans değerleri kağıt üzerinde yapılıyor ve zaman kaybı gerçekleşiyordu. Proje ile birlikte üretilen ürün için hangi malzemelerin harcandığı, bu malzemelerin lotları ve son kullanma tarih bilgilerini görmek; dolayısıyla tüm üretim aşamalarının (ön tartım, karışım ve dolum aşamalarının) izlenebilir olması sağlandı. Ayrıca manuel yapılan üretim sonu kaydı gibi erp işlemlerinin de otomatik hale getirilmesi ile planlama konusundaki sorunlar giderildi.
Canan Kozmetik Bilgi İşlem Sorumlusu Mehmet Gedek proje ile ilgili olarak şunları söyledi:
“Proje için Univera’yı seçmemizin iki temel nedeni vardı. Birincisi StokBar’ı 2006’dan beri kullanıyoruz. Bildiğimiz bir sistem olması bizim için önemliydi. İkincisi ise StokBar Panorama’nın birçok özelliği yanında bizim ihtiyacımız olan palet numarası, lot ve statü bilgilerini sistemde tutabiliyor olmasıydı. Saydığım bu özellikler ve bunlara ek birçok özellik sayesinde bugün ürün ayıklamaları asgari seviyeye indi. Reçeteye göre malzeme sarfiyatı yapılarak güvenli üretim yapılması güvenceye alındı. Planlamanın canlı stoğu görmesi ve buna göre sipariş/tedarik planı oluşturması işlerini kolaylaştırdı.
Terazi entegrasyonu sayesinde ön tartım süresi yarı yarıya kısaldı. Stokbar’da oluşturulan siparişlerin stokları rezerve etmesi sayesinde üretime stok yığmalar azaltıldı ve disipline edildi. Üretim ihtiyacı aktif siparişler dikkate alınarak depoya iletildi ve böylece depo/üretim iletişimi doğru seviyeye oturdu.”
Ayrıca proje bittikten sonraki süreçte de destek hizmet alabilmelerinin avantajından bahseden Mehmet Gedek “Univera ekibi işleri yoğun olmasına rağmen projeye çok sıcak baktı ve üretime stokbarı dahil etmiş olduk. Hem biz hem de Univera ekibi birçok tecrübe kazanmış olduk. Üretimin karmaşık yapısı ve insan kaynağı, iletişimin ve analizlerin önemini bize kavrattı. Univera ekibi gerçekten büyük bir başarıya daha imza atmış oldu. Onlara burdan teşekkür etmek istiyorum.” Diyerek projeden ve Univera ekibinden duydukları memnuniyeti dile getirdi.