60 yıllık tecrübe ve marka imajıyla FHP grubunun en değerli markalarından olan Vileda, FHP Merkez Ofisinden belirlenen bilgilerin sahadan el terminalleri ile online olarak toplanması ve web tabanlı raporlama sistemini uygulamak üzere Univera’nın Quest ürününü seçti.
FHP, Freudenberg Grubuna bağlı özel bir Alman şirketi olup, kategorilerinde öncü firmalar arasında yer almaktadır. Vileda, ürünlerini ve rakip ürünleri ile ilgili sahadan online bilgi toplamak amacıyla Univera’nın Mobil-İş Yönetimi Çözümü Quest'i kullanmaya başladı. Projeye, Türkiye’deki saha satış faaliyetlerinde farklılık yaratmak ve rakip analizlerini kontrol edebilmek amacıyla 1 Mayıs 2011 tarihinde projeye başlandı.
Sahadaki hakimiyetin ve analiz süreçlerinin ne kadar önemli olduğunun farkına varan şirket yöneticileri merchandising personelini program sürecine dahil ederek projeye başladı. Projeyle FHP’nin Vileda markalı ürünlerinin satış noktalarında tanzim ve teşhirinden sorumlu satış destek elemanlarının faaliyetlerini, elektronik ortamda izleyebilmesi projenin temel hedeflerinden biri oldu. Özellikle süreçlerin online olarak takip edilebilmesi, rakiplere göre hız kazanılmasını ve rakipler arasında pazarlama farklılığı yaratılmasını sağladı.
Projeye başlamadan önce tüm operasyonlar manuel yapıldığı için analiz edilebilir bir datanın olmamasından dolayı yaşanan sıkıntıları ortadan kaldırmak için sahadan online veri toplama projesi çok büyük önem taşıyordu. Ayrıca tüm bilgilerin beyan usulü olmasından dolayı sahada anlık olarak aksiyon alınamıyordu. Oluşturulan proje hedefleri ve amaçları ile çok kısa bir sürede saha hakimiyeti gerçekleşti. Proje ile birlikte manuel ve kişilerden kaynaklı hatalardan kurtulmayı amaçlayan Vileda, Quest ile amacına ulaştı.
Saha servisleri çözümlerinde bugün pek çok ulusal ve uluslararası markaya hizmet veren Univera’nın kurumsallık, proje yönetimi konusundaki deneyimleri ve merch ajansları ile olan işbirliği FHP grubunun Quest'i ve Univera’yı seçmesinde en önemli kriterler olarak yer aldı.
Sahada Motorola General Mobil GM2’ler kullanılarak; Vileda markalı ve rakip markalı ürünler ile ilgili bilgilerine anlık olarak ulaşılması sağlandı. Sahada gerçekleşen tüm kendi ve rakip aktiviteleri resimleriyle beraber takip edebilir hale geldi. Ayrıca tüm bu verilere ek olarak; sahadan gelen bilgilerin tüm ekip ile internete girilebilen her noktadan erişebilir bir platformda raporlanabilmesi mobil teknolojilerin farkı olarak yansıdı.