Evyap'ın 1927 yılında Erzurum'da sabun üretimiyle başlayan öyküsü, bugün sabundan duş jeline, şampuandan tıraş ürünlerine, cilt bakım kremlerinden kokulu kozmetiğe, bebek bezinden diş macununa kadar birçok kategoriyle 100’ü aşkın ülkede devam etmekte.
Evyap bugün, dünyanın önde gelen sabun ve kişisel bakım ürünleri üreticilerinden biri. Türkiye sabun ve kişisel bakım ürünleri ihracatının önemli bir kısmını gerçekleştiren Evyap, ilk 100 Türk sanayi şirketi arasında yer almakta ve 2500’ü aşan çalışanı ile gün geçtikçe büyümekte. Evyap'ın Türkiye'deki tesislerinin yanı sıra 2002 yılında Mısır'da faaliyete geçen üretim tesisi de bulunmakta. Bu denli büyük bir satış organizasyonuna sahip Evyap ile Univera’nın yolları, EnRoute Panorama Mobil Satış Dağıtım Sistemi ile kesişti.
En son teknolojilerle ürettiği yenilikçi, kaliteli ve iddialı ürünleriyle, Türkiye temizlik ve kozmetik sektörünün liderlerinden biri olarak ilerleyen Evyap, saha satış ve dağıtım faaliyetlerinde Univera ile yola çıkarak Türkiye geneline yayılmış dağıtım ağı ile tüketicinin olduğu her yere ulaşmayı kendilerine amaç edindi.
Univera’nın uzun yıllara dayanan bilgi birikimi ve tecrübesi, FMCG’nin her dalındaki referansları ve deneyimli kadrosunun proje ortağı olarak Univera’yı seçmelerindeki sebepler olduğunu belirten Evyap yöneticileri, başlatılan projede gerçek zamanlı veri takibinin, doğru sevkiyatın ve hızın en büyük hedefler olduğunu belirtti.
EnRoute Panorama’dan önce bayi satış temsilcisi, siparişi, elindeki formu doldurarak alıyor, bu verilerin muhasebe sorumluları tarafından sisteme girişi yapılıyor daha sonra muhasebe sisteminden verilerin sunucuya transferi gerçekleşiyordu. Bu durum verilerin yönetilememesi, tek yönlü veri iletimi, perakendecilerin sınıflandırılamaması, kampanya takibinin ve fiyat kontrollerinin yapılamaması gibi dezavantajlarla süreci uzatıyor ve zorlaştırıyordu.
Nisan 2011’de EnRoute Panorama’nın hayatına girmesiyle Evyap bayi veri altyapısının farklı bir dünyaya adım attığını belirten yetkililer; EnRoute Panorama ile satış temsilcisinin siparişi el terminalinden online olarak girmesi, tüm satış verilerinin muhasebeye aktarımı, operatörlerin satış sürecinin tümünü EnRoute Panorama üzerinden kontrolü ve veri-kampanya-fiyat kontrollerinin sağlıklı bir şekilde yapılması ve raporlanabilmesinin sağlandığının altını çizdiler.
6 ay gibi kısa bir sürede tamamlanan çalışmalarda; 38 distribütörde kurulum ve 100 satış temsilcinin eğitimleri sonrası sipariş-stok- satış veri analiz ve kontrollerinin hatasız ve hızlı olarak gerçekleşmesi sağlandı.
Projede, sektörün en gelişmiş dayanıklı taşınabilir bilgisayarlarından olan, yüksek hareketliliğe sahip saha çalışanları için optimize edilmiş küçük ve hafif, gelişmiş mobil doküman görüntüleme seçeneği olan Intermec CN50’ler kullanıldı. Kullanıcıların arka ofis işlemlerini kolaylaştırmak için sahada yol üzerindeyken yüksek kaliteli tam sayfa doküman görüntülerinin taranmasına ve anında merkeze gönderilmesine imkân veren el terminalleri sayesinde satış temsilcilerinin doğru ve hızlı çalışmaları sağlandı.
Univera’nın gelenekselleşen Mobil Teknolojiler Günü'nde konuşmacılar arasında yer alan Evyap Satış Geliştirme Müdürü Gülşah Erman da projenin getirilerini ve memnuniyetini şu sözlerle anlattı: “Üretim ve satış hacmi geniş bir firmayız. Daha hızlı ve doğru veri akışı sağlamak, distribütör tarafında operasyon hızını artırıp hataları en aza indirmek için online olarak kullanabileceğimiz bir sisteme ihtiyaç duyduk. İhtiyacımıza Univera, EnRoute Panorama Mobil Satış ve Dağıtım Sistemi karşılık verdi. Artık saha ekibimiz satış kanallarımızdan siparişleri aldıkları anda el terminallerine giriş yaparak işin hızlanması, verilerin eksiksiz ve beklemeden muhasebe bölümüne iletilmesi sağlanıyor. Günümüzde özellikle teknolojinin gelişmesiyle hız, yapılan işlerde büyük önem taşıyor. EnRoute Panorama sayesinde saha satış organizasyonumuzdaki işleyiş hızı farkedilebilir düzeyde arttı.
Projede özellikle dikkat edilmesi gereken bazı noktalar var. Bunların başında iç ve dış süreçlere, satış dinamiklerine hâkim proje ekibi geliyor. Sonrasında bayi, satış ekibi ve perakendeci ihtiyaçlarının doğru tespitini yapmanız ve bayi-merkez- satış ekibinizin ve seçtiğiniz firmanın uyum ve koordinasyonu çok önemli. Projede başarıyı bu faktörler getiriyor“