1909 yılında kurulan ve 30 yılı aşkın süredir Türkiye'de faaliyet gösteren L’Oréal, 4 farklı ana birim altında 30’a yakın markayı yönetiyor. L’Oréal tüketicisi, lüks, aktif kozmetik ve profesyonel ürün gruplarına ayrılan markalarını eczane, market ve kuaförlerde son kullanıcı ile bulusturuyor. Hızlı tüketim malzemeleri sektörünün artan temposu gibi L’Oréal’in saha operasyonları da her gün genişliyor ve hızlanıyor. Firmanın 160 satış temsilcisi ve 38 bayiden oluşan dağıtım ağının verimli ve etkin yönetimi ise firmanın temel önceliklerinden birini oluşturuyor. Bu ekiplerin ziyaretlerinde en başta fiyat ve stok olmak üzere güncel bilgilere anında ulaşabilmelerinin yanı sıra, teslimat sürelerini kısaltabilecek her yenilik başarıya giden yolda stratejik önem tasıyor.
L’Oréal’ın stratejik ihtiyaçları doğrultusunda geliştirdiği öngörü ve vizyonu, Univera'nın Panorama Çözümleri ile birlestiğinde farklı kanallarda yürütülen 5 proje hayata geçti. Her aşamada saha operasyonları ve satış kanallarının
yönetilmesi için Panorama'nın farklı çözümleri farklı operasyonlarda konumlandırıldı. Analiz ve pilot çalısmaları sonrasında canlıya alınan projede, 38 distribütör, 160 satış temsilcisi, 12 süpervizör, 110 kisilik merch ekibi ve 150 güzellik uzmanı Panorama ile verileri hızlı ve dogru toplayıp raporlayabilir hale geldi. L’Oréal, bu sayede operasyonel maliyetlerde büyük ölçüde tasarruf etti. Proje ile; hızlı, anlık, dogru ve çift yönlü veri aktarımı sağlanmış olurken, çalışan performansında da büyük ölçüde artış elde edildi.
Proje ile satış ve dağıtım ağının yönetiminin yanı sıra anlık bilgi alışverişi ve raporlama amaçlanmıştır.
Proje ile sağlanan faydalar:
• Satış ve stok durumunun anlık takibi,
• Sahadan alınan sirarislerin anında distribütör ve merkez tarafından görülmesi,
• Stok ve iskonto tanımlarının sahaya anında indirilebilmesi,
• Kapatılmayan satışlarda nedenlerin tespit edilebilmesi ve aksiyon alınması,
• Distribütörlerin çalısma prensiplerinin standart hale getirilmesi,
• Raporların ilgili tüm ekiplere otomatik ulaştırılması,
• Rut optimizasyonu ile trafikte geçirilen vaktin azaltıması, müşterilere daha hızlı hizmet sunulabilmesi.
• Raf, bulunurluk, fiyat gibi bilgilerin sahadan anlık toplanması,
• Sahadan toplanan doğru bilgilerin, merkeze kolay aktarımı sayesinde saha operasyonlarının doğru planlanması