130 yıldır cilt bakımı konusunda, dünyanın birçok ülkesinde hizmet veren Nivea, Türkiye’de de geniş dağıtım ağına sahip. Cilt bakımı denince akla gelen ilk firmalardan olan Nivea, bebek bakımı, yüz bakımı, saç şekillendirme, erkek bakımı, deodorant ve krem gibi geniş ürün yelpazesiyle, birçok tüketiciye ulaşıyor.
Türkiye pazarında her geçen büyüyen ve daha fazla kitleye ulaşan Nivea, bayi ağını ve saha ekiplerinin de genişletmektedir. Yeni dönemde bayiler ve saha ekipleri için bir otomasyona ihtiyaç duyan Nivea, sektördeki tecrübesi, destek hizmetlerinin kalitesi, güçlü referansları ve en önemlisi de daha önceki ortaklık yapılarında kullandıkları sistem olan EnRoute ve Quest'i tercih etti.
Univera’nın mobil satış dağıtım çözümü olan EnRoute ile bayi satış ağının yönetilebilmesi, işlemlerde doğru ve hızlı bilgi aktarımı ve bayi satış bilgilerine anında erişimi amaçlayan Nivea, proje kurulumunu çok kısa bir sürede bitirmiştir. Ekim 2013’te başlayan projenin kurulumları Aralık 2013’te tamamlanmıştır. 2 ay gibi kısa bir dönemde toplam 30 bayide tamamlanan proje, 2014 yılı itibariyle aktif hale getirilmiştir.
Bayi satış dağıtım sisteminin yanında saha aktiviteleri ve ekiplerinin yönetimi için de Quest projesine başlayan Nivea, projeyle sahadaki merch ekipleri aracılığyla anlık bilgi toplayabilmeyi, yapılan aktivite bilgilerinin toplanıp raporlanmasını amaçlamıştır. 70 merch elemanını kapsayan projede, Android işletim sistemli Samsung Galaxy S3 Mini kullanılmıştır.
Nivea Proje Yöneticisi Cenk Çelik, EnRoute projeyle ilgili olarak “Zaten eski yapımızda kullandığımız ve memnun olduğumuz bir sistemdi. Bizim gibi geniş satış dağıtım organizasyonuna sahip firmalar için bayi satış yönetimi en önemli konulardan. Bu yapıyı iyi yönetmek, bayiden bilgiyi eksiksiz ve hızlı alabilmek, satışta başarıyı da beraberinde getiriyor. Bu faydayı EnRoute ile sağlayabileceğimizi bildiğimiz için de karar sürecimiz çok uzamadı. Bizi tanıyan bir firmayla çalışmanın avantajını da 2 ay gibi kısa bir sürede tamamlanan kurulum sürecinde de gördük. Şu anda da sorunsuz bir şekilde ilerliyoruz. Ayrıca aldığımız destek hizmetlerle de işlerin daha hızlı akması sağlanıyor. Özellikle bayi tarafında kullandığımız Teledestek Hizmeti sayesinde, anlık oluşan sorunlara, hızlıca çözüm bulabiliyoruz.” diyerek, proje ile sağlanan faydaları özetledi.
Nivea Saha Satış Yöneticisi Sevil Pınar ise, Quest projesinin getirilerini “Hızlı tüketim sektöründe saha aktiviteleri ve bu aktivitelerden elde edilen bilgiler, sahayı, tüketicileri ve rakipleri doğru analiz etmeye ve buna göre doğru kararlar almaya imkan sağlıyor. Özellikle de bizim kullandığımız Quest'in web tabanlı olması, sahadan anlık bilgi aktarımı, hızlı olmamızı da sağlıyor. Quest ile sahadan ihtiyacımız olan her bilgiyi merch ekibimiz aracılığı ile alabiliyoruz. Bu bilgiler sayesinde, rakibe göre konumlandırma, anketler yaparak öğrenebildiğimiz tüketici davranışlarına göre yeni stratejiler belirleyebiliyoruz. Bu da bize büyük avantajlar sağlıyor.” diyerek anlattı.
14. Mobil Teknolojiler Günü etkinliğinde Quest Projesinin detaylarını anlatan Sevil Pınar'ın videosunu buradan izleyebilirsiniz.