Dünya tarihi 100 yılı aşan Philips Türkiye, Tüketici elektroniği ve küçük ev aletleri distribütörlerinin ve ticari pazarlama departmanına bağlı satış destek ekiplerinin yapmış olduğu tüm satış, merchandising faaliyetlerini Univera’nın sistemleri ile yönetiyor. 6 büyük distribütör ve 13 kişilik merch ekibini kapsayan proje sayesinde hem satış hem de saha sistemlerindeki aksiyonlar Univera’nın iki değerli yazılım ürünü olan EnRoute(Mobil Satış Dağıtım Sistemi) ve Quest(Sahadan Online Veri Toplama Çözümü) ile çözülüyor.
116.000 çalışan, 55.000 patentli ürün ve 26 milyar EUR ciro ile dünya çapında faaliyet gösteren dünya devi Türkiye tarafındaki çalışmalarına 1930 yılında, 20.000 TL sermaye ile Galata, Kozluca Han'da kurularak başladı. Her geçen gün gelişen ve ilerleyen teknoloji ile ürünlerini üreten firma, bugün dünya çapında 100 ülkenin üzerinde gösterdiği satış ve servis ağıyla her geçen gün müşteri sayısını artırmaya devam ediyor.
Dünyanın en büyük 50 şirketi içerisinde yer alan Philips, Türkiye’deki satış faaliyetlerini güçlendirmek ve sahadaki hâkimiyetini artırmak amacıyla büyüyen satış hacmi ve gücünü Univera ile kurduğu işbirliği ile perçinledi. Şubat 2010 tarihinde başlayan işbirliği 6 ay gibi çok kısa bir sürede hedeflerine ulaşan ve başarıyı yakalamış bir proje olarak sahada uygulanmaya başladı.
Philips Distribütör Otomasyon sistemi ve Merchandising Projesi olarak adlandırılan proje ile Philips Tüketici elektroniği ve küçük ev aletleri distribütörlerinin ve ticari pazarlama departmanına bağlı satış destek ekiplerinin yapmış olduğu tüm satış, merchandising faaliyetlerinin ve stoklarının online olarak görülebilmesi ve burada oluşan kritik dataların merkezi bir sistem üzerinden raporlanabilmesi hedeflendi. 6 büyük distribütör ve 13 kişilik merch ekibini kapsayan proje sayesinde hem satış, hem de saha sistemlerindeki aksiyonlar Univera’nın iki değerli yazılım ürünü olan Enroute Panorama (Mobil Satış Dağıtım Sistemi) ve Questpanorama (Sahadan Online Veri Toplama Çözümü)ile çözüldü.
Enroute Panorama Distribütör Otomasyonu ile:
- Philips ürünlerinin satış datalarına anlık olarak erişilebilmesi,
- Distribütörün satış faaliyetlerini sistem üzerinden izleyerek müşteri segmentasyonlarının daha iyi yapılabilmesi,
- Distribütör Stoklarınnın online takip edilerek ürün stok devir hızlarının görülebilmesi,
- Sahada oluşan cari risklerin takip edilebilmesi,
- Distribütör ve alt bayi rekabetlerinin anlık hesaplanabilmesi
Quest Panorama Uygulaması ile:
- Philips ürünlerinin tüm Türkiye'deki önyüz, fiyat bilgilerini anlık raporlanabilmesi,
- Aktivite ve Teşhir uygulamalarının takibinin yapılabilmesi ve resimleri ile raporlanabilmesi,
- Tüketici Anketlerinin yapılabilmesi,
- Rakip ürünler ile ilgili hızlı ve sağlıklı bilgilerin merkezi olarak raporlanabilmesi,
- Sahadan gelen bilgilerle sahaya anlık müdahalelerle verimliğin artırılması hedeflendi.
Çok kısa bir sürede Univera’nın çözüm üreten yazılımları ile tüm hedeflerine ulaştıklarını belirten Philips Yetkilileri; daha önce yaşanan stok bilgilerine ulaşılamaması, sahada uygulanan iskonto ve promosyon bilgilerine hakim olunamaması ve sahadaki satış datalarının geçikmeli olarak alınması gibi problemlerin ortadan kalktığını belirttiler.
Kısa bir sürede uygulamaya geçen proje sayesinde; distribütör ve atl bayi rebate hesaplamalarının sağlıklı olması, rekabet analizinin yapılıyor olması ve kısa zamanda tüm bu işlemlerin yapılması sağlandı.
Univera’yı seçmelerindeki en büyük etkenlerin başında, mobil saha satış otomasyon uygulamalarındaki referansları ve diğer pek çok büyük projedeki başarısı olduğunu belirten Philips Yöneticileri. kazanılan hız ve zamanın müşteri memnuniyeti ve iş verimliliği olarak kendilerine geri döndüğünün özellikle altını çizdiler.