Univera Logo





Satış ve Servis Yönetiminde Suzuki'nin Tercihi Panorama

Michio Suzuki, Japonya'nın Hamamatsu sahilindeki küçük bir köyünde, muazzam Japonya ipek endüstrisinde boy göstermek amacıyla tekstil makineleri üretimine yönelik Suzuki Loom Works şirketini kurdu. 1947 yılında otomobiller ve motosikletler için motorlar geliştirmeye başlayan şirket 1955 yılında ilk otomobili "Suzulight"'ı üretti.

100 yıldan uzun süredir tüketicilere kaliteli ve yenilikçi teknolojiler içeren motorlu araçlar sunan Suzuki Satış ve Servis yönetiminde Panorama’yı tercih etti. Uçtan uca çözüm sağlayan Panorama platformunun Çoklu Kanal Satış Yönetimi EnRoute ve Satış Sonrası Hizmet Yönetimi CallDesk çözümleri projemizde konumlandırıldı.

Projede VPN bağlantısı gerektirmeden, web tabanlı ve %100 online yapı ile satış, servis ve sahada servis işlemlerinin hızlandırılması ve mevcut sistemlerin daha hızlı ve basit bir hale getirilmesi amaçlandı. Satış ve servis süreçlerinin tek platformda merkezi bir yönetimde sürdürülmesi izlenebilirlik açısından avantaj sağlayacak.

Çoklu Kanal Satış Yönetimi EnRoute’nun konumlandığı projemizde yetkili satıcıların satış süreçlerinde esnek bir model oluşturuldu. Müşteri segmentasyonu bazında oluşturulan kampanyalar ve analiz süreci satışa destekçi etki yarattı. Sipariş oluşturma ile başlayan süreç onay, ilgili kişilerin bilgilendirilmesi ve sevkiyat sonrası fatura/irsaliye takibi ile devam ederek tüm satış sürecinin tek platformda yönetilmesi sağlandı. Sürece iade, arızalı ürün/parça takibinin de entegre edilerek insan kaynaklı hataların minimize edilmesi amaçlandı.

Marin ve motor bayileri için yetkili servis yönetimi, müşteri şikayet/talep yönetimi, ürün garanti takip süreçleri CallDesk kontrolünde dijital ortamda yönetilmeye başlandı. Satış sonrası süreçlerinde iyileşme sağlanarak genel müşteri deneyiminde iyileşme sağlanması hedefleniyor. CallDesk kapsamında giren ürün garanti ve arıza kayıt süreçlerinin takibi teknisyenler için de kolaylık sağladı. Gerekli durumlarda teknisyenler yedek parça katalogları ile resim üzerinden parça siparişlerini kolay bir şekilde oluşturabiliyor. Anlık bilgiler ve geliştirilen takip sistemi Suzuki için hızlı ve kolay yönetilebilir satış sonrası servis süreçleri sağladı.

CallDesk ve EnRoute çözümlerinin sunduğu geniş fonksiyonlar Suzuki’nin satış ve servis yönetiminde dijital bir sistem sağladı. Farklı görevleri olan personel için hız ve verimlilik sağlayan projemiz ile Suzuki’nin dijital dönüşümüne destek olduk.

Merhaba
İlginiz için teşekkür ederiz.
Yardımcı olmak için talebiniz hakkında bilgi alabilir miyim?