Univera Logo





Tadım Satış Operasyonunda EnRoute Etkisi

Türkiye’nin lider paketli kuruyemiş markası Tadım, 1971 yılında, “Kuruyemişi paketleyerek en kaliteli ürünü en taze haliyle ve en uygun fiyattan tüketiciye sunmak” amacıyla kuruldu. Bugün; Gebze'de ve Almanya’da kuruyemiş, kuru meyve ve kuruyemiş bar üretim tesisleri bulunan Tadım; 49 yıldır sektördeki öncü ve lider pozisyonunu koruyor. Üreticiden aldığı birinci kalite ham maddeyi son teknolojiye sahip makinelerden oluşan üretim hattında el değmeden işleyip paketleyen Tadım, ürünlerini en taze haliyle tüketicilerine ulaştırıyor.
 

Keyifle tüketilen kuruyemişler, günlük hayatın her anında tüketicinin yanında. Sürekli ve hızlı tüketilen bu gıda grubu için dağıtım operasyonu büyük önem taşıyor. Ürünlerin tüketiciye en hızlı ve sorunsuz şekilde ulaşması için Tadım, Univera ile bir araya gelerek bir Dijital Dönüşüm yol haritasındaki duraklardan birine hareket etmek üzere projeye başladı. Univera’nın Çoklu Kanal Satış Yönetimi Çözümü olan EnRoute’nin konumlandırıldığı projede, Tadım’ın 90 yurtiçi satış bayisi ve 806 satış temsilcisi EnRoute kullanmaya başladı.

Projeye başlamadan önce yapılan detaylı analizler, firma ihtiyaçlarının net şekilde belirlenmesini sağlayarak, projenin sağlam temellere oturmasını sağladı. Ardından gerçekleşen pilot çalışmalar ile yaygınlaştırma için son hazırlıklar yapılmış oldu.
 

Projenin ilk fazına, Tadım’ın 90 yurtiçi satış bayilerinde kullanılacak EnRoute fonksiyonları (ürün, müşteri, distribütör, satış temsilcisi, depo, kullanıcı tanımlamaları, alış, satış, tahsilat işlemleri, stok takibi ve nama sevk işlemleri) için kurulum ve eğitimler ile başlandı. Sonraki aşamalarda dış depo operasyonları, SAP entegrasyonu, veri transfer işlemleri ve distribütör e-dönüşüm geçişleri tamamlandı.
 

Projenin 2. fazında da devletin zorunlu kıldığı, e-irsaliye geçişlerinin distribütörler tarafında tamamlanması sağlandı ve demirbaş modülü devreye alınarak, proje genişletildi.

Tadım Bilgi Teknolojileri Direktörü İlker Özer, projenin sürdürülebilir olmasını ve dijital dönüşüm planlarındaki yerini şu ifadelerle anlattı: “Tadım Ailesi olarak; tüm iş süreçlerimizde yenilikçi adımlarla ilerliyoruz. dijital dönüşüm planımız stratejimiz kapsamında geniş iş ortağı ve dağıtım ağımızı merkezi olarak yönetmeyi ve EnRoute gibi derinlemesine çözüm sunan ve genişleyebilen bir yazılım ile sürecimizi mükemmelleştirmeyi hedefledik. Bu hedefe ilerlerken de yol arkadaşı olarak Univera’yı tercih ettik. Tercih sebeplerimizin başında, EnRoute’nin de konumlandığı yazılım platformu Panorama’nın uçtan uca çözüm sunması geldi. Projeye, satış operasyonumuzun dijital dönüşümü ile başladık, lokasyon olarak dağınık bulunan varlıklarımızı demirbaş modülü ile saha ekiplerimizin yönetimini ise FieldAgent adıyla geliştirdikleri modül ile sağlayarak projeyi genişlettik. Panorama’nın diğer çözümleri ve mevcut çözüm EnRoute’nin alt modülleri tüm bu süreçleri yönetmemize imkan veriyor. Univera’nın proje yaklaşımı, destek hizmetleri ve çözümleri ile yaşayan bir proje tasarladık ve şu an uyguluyoruz. İş birliğimizin, gelişen projelerle uzun yıllar süreceğine inanıyorum.”

 

 

Merhaba
İlginiz için teşekkür ederiz.
Yardımcı olmak için talebiniz hakkında bilgi alabilir miyim?